Η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ιδρύθηκε στην Γερμανία την περίοδο του Β’ Παγκόσμιου Πόλεμου. Ανέκαμψε με την βοήθεια των Βρετανών και εξελίχθηκε σε μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου. Η Volkswagen ακολουθώντας μια «πράσινη» πολιτική, έχει επενδύσει εκατομμύρια τα τελευταία χρόνια, στην προώθηση του «καθαρού» κινητήρα πετρελαίου με μειωμένους ρύπους.
Ένας από τους λόγους όμως που ανέβηκε η δημοσιότητα της, το 2015, ήταν το παράνομο λογισμικό. Έτσι, με μια επιθετική διαφημιστική καμπάνια κατάφεραν να προωθήσουν τον πετρελαιοκινητήρα να φαίνεται φιλικός προς το περιβάλλον. Όμως, μια ομάδα ερευνητών με πενιχρή χρηματοδότηση ανακάλυψαν την απάτη που είχε δημιουργήσει η αυτοκινητοβιομηχανία.
Μετά από πιέσεις που άσκησαν στον όμιλο η Volkswagen παραδέχτηκε την ενοχή της για το τροποποιημένο προς όφελος της λογισμικό. Αυτός ήταν ο λόγος που ανέβηκε η δημοσιότητα της το Σεπτέμβριο του 2015, όμως με αρνητικές συνέπειες για αυτήν.
Το παράνομο λογισμικό που είχαν εγκαταστήσει οι μηχανικοί της, ήταν ο περιορισμός των οξειδίων του αζώτου κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ελέγχων. Αυτό έγινε διότι είχαν ως στόχο την κατάκτηση του αμερικανικού αγοραστικού κοινού. Όμως, με την παραβίαση της νομοθεσίας περί καυσαερίων δεν είχαν κέρδη. Αντιθέτως, προκάλεσαν μια ζημιά δισεκατομμυρίων σε όλη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και στην υποτίμηση του made in Germany.
«Ο στόχος της VW να ξεπεράσει την Toyota….»
Για να επιτύχει υψηλότερες πωλήσεις από την Toyota, η Volkswagen παρουσίασε τους νέους πετρελαιοκινητήρες της, οι οποίοι εκπέμπουν χαμηλότερους ρύπους σε σύγκριση με άλλους. Αυτό την οδήγησε στην κορυφή του κόσμου της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς στα μέσα του 2015 ανακοίνωσαν ότι ξεπέρασαν σε πωλήσεις την Toyota. Ωστόσο οι νέοι κινητήρες ντίζελ κέντρισαν την προσοχή και ξεκίνησαν οι υποψίες για το πως επιτεύχθηκε. Το πως επιτεύχθηκε αυτό έγινε γνωστό το ίδιο έτος …
Μια έρευνα οδήγησε στην αποκάλυψη ενός μεγάλου σκανδάλου
Το παράρτημα του International Council on Clean Transportation (ICCT) στο Βερολίνο ξεκίνησε μια έρευνα για τις πραγματικές εκπομπές ρύπων των κινητήρων ντίζελ. Οι κινητήρες πετρελαίου ήταν υπεύθυνοι για την διάχυση οξειδίων του αζώτου που είναι ιδιαίτερα επιβλαβές για το αναπνευστικό σύστημα των ανθρώπων, όντας νευροτοξικό σε μεγάλες συγκεντρώσεις. Έτσι, αφού διαπιστώθηκαν ότι τα αποτέλεσμα τους σε μοντέλα της VW ήταν αντιφατικά αποφάσισαν να αποκαλύψουν τα στοιχεία τους στο παράρτημα τους στην Αμερική.
Αυτό συνέβη διότι οι Η.Π.Α. έχουν αυστηρότερα μέτρα στα όρια των ρύπων. Τα συγκεκριμένα μοντέλα έχοντας το «παράνομο» λογισμικό θα μπορούσαν να εγκριθούν ευκολότερα μέσα από τη διαδικασία μετρήσεων. Με την προτροπή των Γερμανών συναδέλφων τους, οι Αμερικανοί με τη βοήθεια του πανεπιστημίου της Δυτικής Βιρτζίνια άρχισαν την έρευνα. Ξεκίνησαν από τις εκπομπές καυσαερίων σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης. Η έρευνα άρχισε με 3 αυτοκίνητα που ελέγχθηκαν εξονυχιστικά για πιθανά προβλήματα στον κινητήρα αλλά και στο λογισμικό τους. Όμως τα αποτελέσματα απλά επιβεβαίωναν τις υποψίες των ειδικών.
Η αρχή του τέλους …
Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την αποκάλυψη ενός μεγάλου σκανδάλου στον χώρο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Βέβαια η VW διεξήγαγε επιστημονικές έρευνες που χρηματοδοτούσε η ίδια ώστε να αποδείξει το αντίθετο. Όμως ο πολύμηνος αγώνας των Carb και EPA είχε ως αποτέλεσμα την δικαίωση τους εναντίον της VW. Έτσι, τελικά στις 18 Σεπτεμβρίου του 2015 επιβεβαίωσε τις κατηγορίες εις βάρος της. Μετά την αποκάλυψη ξεκίνησαν οι δικαστικές διαμάχες της με τις χώρες που εξήγαγαν τα οχήματα με το παραποιημένο λογισμικό των κινητήρων ντίζελ, καθώς και τα πρόστιμα που της επέβαλαν. Ωστόσο δεν ήταν μόνο αυτό, οι οίκοι Moody’s και Fitch αξιολόγησαν αρνητικά τις μετοχές της που αντανακλά σε αναμενόμενες οικονομικές επιπτώσεις.
Ο δρόμος για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών της
Η VW ανάκτησε γύρω στα 500.000 πειραγμένα μοντέλα του ομίλου της με κινητήρα 2.0 Tdi. Επιπλέον αποζημίωσε κατόχους πετρελαιοκινητήρων με 1.000 και τα μισά από αυτά θα είναι σε μορφή δώρο κάρτας. Βέβαια σαν κίνηση καλής θελήσεως προσέφερε δωρεάν οδική βοήθεια για 3 χρόνια σε Αμερικάνους κατόχους των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Ωστόσο, παραδεχόμενη για την ευθύνη της στο σκάνδαλο δέχτηκε να καταβάλει πολλά πρόστιμα. Αρχικά πρόστιμο ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ στην γερμανική κυβέρνηση, 149.7 εκατομμύρια δολάρια στην κυβέρνηση του Καναδά, 14.7 δισεκατομμύρια δολάρια στις Η.Π.Α., ομοίως και σε άλλες χώρες όπου είχαν πωληθεί τα συγκεκριμένα μοντέλα. Έθεσε έτσι ως στόχο, να ξεπεράσει την κρίση της και να κερδίσει ξανά την αξιοπιστία των πελατών της.
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί, πως το σκάνδαλο αυτό που έθεσε υπό αμφισβήτηση ολόκληρη την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, δημιούργησε και μια ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος. Αυτό, οδήγησε σε νέα δεδομένα στον κλάδο των αυτοκινήτων και την ανάγκη πλέον για οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον. Σήμερα, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla, η οποία παράγει εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φιλικά προς το περιβάλλον, δείχνει σημαντικός ανταγωνιστής των γερμανικών κολοσσών. Άραγε, μελλοντικά η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει με συρρίκνωση;
Πηγές:
https://energypress.gr/news/poioi-kerdisan-poioi-ehasan-apo-skandalo-tis-volkswagen
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.