Η επιτυχία μιας επιχείρησης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις στρατηγικές μάρκετινγκ που εφαρμόζει και το Marketing Plan το οποίο είναι απαραίτητο για κάθε επιχείρηση η οποία θέλει να προωθήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ώστε να είναι αποδοτική και παραγωγική. Αυτή η διαδικασία είναι αρκετά χρονοβόρα, ωστόσο είναι μια ξεκάθαρη απεικόνιση των ενεργειών της εταιρίας και αυτό το καθιστά ωφέλιμο για μια επιχείρηση αφού μπορεί να συμβάλλει στην αποφυγή λαθών και στην επίτευξη των στόχων.

Τι είναι όμως το marketing plan και τι οι στρατηγικές;

Το marketing plan  είναι ένας στρατηγικός οδικός χάρτης ο οποίος βοηθάει τις επιχειρήσεις να οργανώσουν την στρατηγική μάρκετινγκ που θέλουν να ακολουθήσουν σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Ένα σωστά σχεδιασμένο Marketing Plan μπορεί να έχει πολλά θετικά αποτελέσματα για έναν οργανισμό, όπως η αύξηση των πωλήσεων, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, η επέκταση του οργανισμού σε νέες αγορές, η βελτίωση της επίγνωσης του επαγγέλματος και η ανάπτυξη της επιχείρησης. Ωστόσο, ο κυρίως σκοπός ενός πλάνου είναι η διατήρηση των υφιστάμενων πελατών και η προσέλκυση νέων. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για την ανάπτυξη και διαμόρφωση του. Συνήθως, κάθε σχέδιο μάρκετινγκ ακολουθεί συγκεκριμένο σύνολο βημάτων κατά την δημιουργία του.

Από την άλλη, οι στρατηγικές μάρκετινγκ αναφέρονται στις μεγάλες μακροπρόθεσμες αποφάσεις που λαμβάνονται σχετικά με την ανάπτυξη προϊόντων, την αγορά, τη διανομή, τη προώθηση και τη τιμολόγηση των προϊόντων ή υπηρεσιών ενός οργανισμού. Ο κυρίως σκοπός μιας στρατηγικής είναι η ώθηση του πληθυσμού – στόχου στην αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών που παρέχει η επιχείρηση. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές στρατηγικές μάρκετινγκ οι οποίες μπορούν να είναι καινοτόμες ή να έχουν ξανά δοκιμαστεί ώστε να χρησιμοποιηθούν ανάλογα με τον στόχο και τις ανάγκες της επιχείρησης.

Ανάμεσα σε αυτές είναι:

  1. Στρατηγική θέσης: Αυτή η στρατηγική επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας μοναδικής θέσης στην αγορά για το προϊόν ή την υπηρεσία
  2. Στρατηγική τιμής: Η συγκεκριμένη στρατηγική αποσκοπεί στην εύρεση της βέλτιστης τιμής για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, η οποία θα είναι ανταγωνιστική στην αγορά. Η τιμή μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τον ανταγωνισμό, τις ανάγκες των καταναλωτών και το επίπεδο ποιότητας.
  3. Στρατηγική προώθησης: Η στρατηγική αυτή αναφέρεται στις δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται για τη διάδοση του μηνύματος του προϊόντος ή της υπηρεσίας στην αγορά. Περιλαμβάνει διαφημίσεις, προωθητικά και διαφημιστικά μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε άλλες πλατφόρμες.

 

Πώς θα γράψετε ένα Marketing Plan?

Τα βήματα είναι τα εξής:

  1. Σκοπός και Αποστολή (Purpose and Mission )

Το πρώτο βήμα για την σύνταξη ενός σχεδίου μάρκετινγκ είναι ο καθορισμός του σκοπού της επιχείρησης, δηλαδή μια σύντομη αιτιολόγηση της ύπαρξης του σχεδίου. Για παράδειγμα η ένταξη ενός προϊόντος σε μια νέα αγορά ή η ανάπτυξη υφιστάμενων προϊόντων, και η δήλωση αποστολής η οποία περιλαμβάνει τον προσδιορισμό του οράματος.

  1. Ανάλυση Παρούσας Κατάστασης (Situational Analysis)

Στο δεύτερο βήμα καταγράφεται η παρούσα κατάσταση της εταιρίας λαμβάνοντας υπόψη τα υπάρχοντα προϊόντα, την τρέχουσα αγορά – στόχος, το δίκτυο διανομής και τους ανταγωνιστές.

  1. Στρατηγική Μάρκετινγκ και Στόχοι (Marketing Strategy and Objectives)

Ένα από τα πιο σημαντικά κεφάλαια ενός Marketing Plan είναι η στρατηγική που θα χρησιμοποιήσουμε για να εκπληρώσουμε τους στόχους μας. Η εταιρία θα πρέπει να δώσει μεγάλη προσοχή στον προσδιορισμό των βασικών στρατηγικών και στόχων του προϊόντος. Πιο συγκεκριμένα αυτή η ανάλυση αποτελείται από τρεις ενότητες: η πρώτη ενότητα είναι η στρατηγική μάρκετινγκ, στην συνέχεια ακολουθεί η ενότητα με τους χρηματοοικονομικούς στόχους, και τέλος οι στόχοι μάρκετινγκ.

  1. Τακτικές του Μάρκετινγκ (Tactical Programs Budgets)

Στην συνέχεια, περνάμε στην «καρδιά» του σχεδίου. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να γίνει μια λεπτομερή περιγραφή όλων των τακτικών που θα ακολουθήσει η εταιρία σε βασικούς τομείς όπως στο τομέα του προϊόντος, της διανομής και της τιμολόγησης, ώστε να πέτυχει τους στόχους της.

  1. Προϋπολογισμοί, Ανάλυση Απόδοσης και Εφαρμογή (Performance

Analysis and Implementation)

Τέλος, το marketing plan θα πρέπει να περιλαμβάνει μια σαφή εικόνα του οικονομικού μέρους, καλύπτοντας τρία βασικά στάδια. Το πρώτο είναι ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ, δηλαδή μια σαφή εικόνα σχετικά με την κατηγοριοποίηση των δαπανών και στην συνέχεια η ανάλυση της απόδοσης. Το τρίτο στάδιο αναφέρεται στο χρονοδιάγραμμα και τον προσδιορισμό τον ευθηνών

  1. Επιπρόσθετα Ζητήματα (Additional Consideration)

 

 

 

https://www.businessplanning.biz/el/blog/415-sxediasmos-tis-stratigikis-marketingk-kai-etoimasia-planou-marketingk

https://businessrev.gr/2021/06/04/marketing-plan-%CE%B7-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CE%AE%CE%BC%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B2%CE%AE%CE%BC%CE%B1/

https://blog.hubspot.com/marketing/marketing-plan-examples

https://www.businessmentor.gr/2021/01/13/%CF%84%CE%B9-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BC%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%B3%CE%BA-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3/

This Post Has 4 Comments

  1. 免费Binance账户

    I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article.

  2. puravive weight loss support

    This entrance is phenomenal. The splendid substance displays the maker’s dedication. I’m overwhelmed and anticipate more such astonishing posts.

  3. harley davidson insurance

    Hello, I thought you had looked at my blog, so I came back to say hello. Since I’m trying to improve my website, I suppose I can use some of your advice.

  4. Time Wires Celebs

    Fantastic beat I would like to apprentice while you amend your web site how could i subscribe for a blog site The account helped me a acceptable deal I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear concept

Απάντηση