Μαριάνθη Μπανιά, φοιτήτρια Οικονομικών Επιστημών Α.Π.Θ.

Το Digital Advertising είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια. Αυτό γιατί υπάρχει πολύ μεγάλο εύρος διαφορετικών τύπων ψηφιακής διαφήμισης, το οποίο μπορεί να καλύψει όλες τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Ποια είναι όμως η έννοια του Digital Advertising;

Η ψηφιακή διαφήμιση είναι αναπόσπαστο κομμάτι του μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις επικοινωνούν με το καταναλωτικό κοινό και προωθούν το εμπορικό σήμα, το προϊόν ή την υπηρεσία, χρησιμοποιώντας διάφορες στρατηγικές τεχνικές. Η επικοινωνία επιτυγχάνεται συνήθως μέσω πλατφορμών επικοινωνίας όπως τα websites, τα social media και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Ο κύριος στόχος είναι η παρουσία της εταιρείας εκεί οπού υπάρχει συσσωρευμένο κοινό. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται τόσο η αναγνωρισιμότητα του Brand, αλλά και της ιδίας της εταιρείας.

Υπάρχουν αρκετοί τύποι ψηφιακών διαφημίσεων, ωστόσο πολλοί από αυτούς επικαλύπτονται στα χαρακτηριστικά τους. Ακόμη, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συμπληρωματικά εργαλεία. Ας εξετάσουμε 4 βασικούς τύπους ψηφιακής διαφήμισης.

Οι 4 βασικοί τύποι της ψηφιακής διαφήμισης

  1. Διαφημίσεις προβολής (Display Ads)

Η διαφήμιση προβολής είναι η πιο βασική μορφή ψηφιακής διαφήμισης. Αποτελείται κυρίως από εικόνες και κείμενο και εμφανίζονται συνήθως σε ιστοσελίδες-ιστολογία ως banner. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του τύπου διαφήμισης και η διαφορά από τους υπόλοιπους είναι ότι δεν εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ωστόσο, η διαφήμιση προβολής είναι πιο προσιτή σε σχέση με τους άλλους τύπους διαφήμισης. Αυτό συμβαίνει διότι εύκολα μπορεί κανείς να βρει διαφημίσεις προβολής σχεδόν παντού στο Διαδίκτυο. Για παράδειγμα, χρησιμοποιείται στην προώθηση τουριστικών εγκαταστάσεων, παιχνιδιών ακόμη και στην προώθηση ρουχισμού. Οι διαφημίσεις δεν στοχεύουν απαραίτητα σε μια συγκεκριμένη καταναλωτική ομάδα, αλλά σε ένα πιο ευρύ κοινό.

  1. Εγγενής διαφήμιση (native advertising)

Η εγγενής διαφήμιση είναι διαφημίσεις επί πληρωμή, οι οποίες κάνουν την εμφάνιση τους στα websites. Αυτό τις καθιστά λιγότερο ενοχλητικές και περισσότερο χρήσιμες, αφού η διαφήμιση σχετίζεται με την αναζήτησή τους. Όταν οι χρήστες αναζητούν ένα προϊόν στη Nike, το ιστορικό αναζήτησης και τα cookies «επεξεργάζονται» το ενδιαφέρον του χρήστη. Έτσι, τα πρώτα αποτελέσματα θα είναι χορηγούμενα προϊόντα που σχετίζονται με αυτό που αναζητεί ο πελάτης. Για αυτόν τον λόγο οι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου εμφανίζουν κατηγορίες προϊόντων με τους εξής τίτλους:

  • «Πράγματα που μπορεί να σας αρέσουν με βάση…»,
  • «Στοιχεία παρόμοια με…» ή
  • «Οι άνθρωποι αγόρασαν επίσης…»

Με τον τρόπο αυτό, γίνεται και η αναζήτηση των πελατών πιο εύκολη.

  1. Διαφήμιση στα Social Media

Σήμερα οι διαφημίσεις στα social media είναι αναμφισβήτητα ο πιο αποδοτικός και γρήγορος τρόπος προώθησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Αυτό γιατί υπάρχουν εκατομμύρια χρήστες ενεργοί ανά τον κόσμο που παρακολουθούν διαφημίσεις. Οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram, το Facebook και άλλα έχουν ως χαρακτηριστικό την ετικέτα “Χορηγούμενα” ή “Διαφήμιση”. Η προώθηση τους γίνεται από τους influencers μέσω των αναρτήσεων, των βίντεο ή των ιστοριών που θα μοιραστούν. Έτσι, καταφέρνουν να ανταλλάσσουν πληροφορίες για το προϊόν με άλλους χρήστες επηρεάζοντας πολλούς από αυτούς να αγοράσουν το προϊόν.

  1. Email Marketing

Το email marketing είναι ένας προσιτός τρόπος για την προσέγγιση ατόμων που έχουν δείξει ήδη το ενδιαφέρον τους για κάποιο προϊόν της επιχείρησης. Μέσω της λίστας email, η εταιρεία έχει την δυνατότητα να αποστέλλει newsletter με προϊόντα που ενδιαφέρουν τον καταναλωτή. Συνήθως αφορούν προσφορές, εκπτώσεις, νέες παράλαβες ή άλλες σημαντικές επιχειρησιακές ανακοινώσεις. Έτσι, το ύφος τους είναι ενημερωτικό και τα μηνύματα συνοπτικά για να γίνονται και πιο εύκολα αντιληπτά στους αναγνώστες.

Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις

Η τεχνολογική εξέλιξη της διαφήμισης συνέβαλε στο να επηρεαστεί η αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή. Πιο συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον των καταναλωτών έχει απομακρυνθεί από τα φυσικά καταστήματα και έχει στραφεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ωστόσο, αυτή η αλλαγή δημιουργεί διάφορες δυσκολίες από την πλευρά των επιχειρήσεων. Η αλματώδης εξέλιξη της τεχνολογίας θέτει την επιχείρηση σε συνεχείς ελέγχους του ψηφιακού περιβάλλοντος. Αυτό σημαίνει ότι η ιστοσελίδα θα πρέπει διαρκώς να προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα και να είναι όσο πιο εύχρηστη γίνεται.  Πολύ σημαντικό για την εταιρεία είναι η επιλογή επιτυχημένης στρατηγικής digital marketing. Δηλαδή ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται θα πρέπει να υπάρχει η κατάλληλη προωθητική ενέργεια την κατάλληλη στιγμή. Επίσης, η αδυναμία του καταναλωτή να δοκιμάσει το προϊόν πριν την αγορά του δημιουργεί αβεβαιότητα. Για αυτό τον λόγο μπορεί να οδηγηθεί στο να μην αγοράσει το προϊόν. Τέλος, η αυξημένη επίσκεψη ακόμα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα προσβασιμότητας στους πελάτες. Έτσι, ο στόχος της εταιρείας που δεν είναι άλλος από το μέγιστο κέρδος καταλήγει να παραβιαστεί. Αλλά και οι πελάτες σχηματίζουν μια αρνητική άποψη για την εταιρεία.

 

Συμπεράσματα

Μια νέα εποχή στα μέσα ενημέρωσης έχει ξεκινήσει! Η ψηφιακή διαφήμιση με την βοήθεια διάφορων διαύλων επικοινωνίας έχει πλησιάσει τον καταναλωτή δίνοντας τη δυνατότητα για απευθείας επικοινωνία μέσω κριτικών. Συνοψίζοντας, προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό μια απίστευτη εμπειρία στο θέμα των πωλήσεων. Αυτό συμβαίνει διότι η επιχείρηση μπορεί να παρακολουθεί τις δραστηριότητες των πελατών της. Έτσι, οδηγείται σε ενέργειες που κάνουν την αγορά των προϊόντων πιο εύκολη και προσιτή στους πελάτες.

Πηγές

ikee.lib.auth.gr, advertiser.gr, businessrev.gr, medianalysis.net

Απάντηση