Βάσω Κορωνιού, φοιτήτρια Διοίκησης Επιχειρήσεων, πανεπιστήμιο Πειραιώς

Το digital marketing από τη σκοπιά των επιχειρήσεων

Σε μια εποχή που τα πάντα ψηφιοποιούνται, οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο στο digital marketing προς όφελός τους. Ειδικά στη δύσκολη εποχή που διανύουμε, το digital marketing αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο μεταξύ των επιχειρήσεων και των πελατών.

Σκοπός κάθε επιχείρησης, είναι να βρίσκεται δίπλα στους πελάτες της καλύπτοντας τις ανάγκες τους με προϊόντα και υπηρεσίες. Για να το πετύχει αυτό, οφείλει να ενημερώνεται και να εξελίσσεται. Παράλληλα, η επιχείρηση στοχεύει στην εξασφάλιση όσο το δυνατό μεγαλύτερου κέρδους. Για τον λόγο αυτό στρέφεται στο digital marketing. Σκοπός αυτής της μορφής marketing, είναι η διαφήμιση, προώθηση και πώληση αγαθών και υπηρεσιών από τα ψηφιακά μέσα.

Δεν αρκεί μόνο αυτό, όμως για να εξασφαλίσει την επιτυχία της στο διαδίκτυο! Πρέπει να ενημερώνεται για τις προτιμήσεις των πελατών της, να βλέπει που υπάρχει μεγαλύτερη απήχηση και να προσαρμόζεται αντίστοιχα. Πώς όμως θα ενημερωθεί για όλα αυτά; Εδώ «έρχεται» να δώσει απάντηση η Google με ένα πολύ «δυνατό» εργαλείο, το Google Analytics.

 

Τι είναι όμως το Google Analytics και γιατί είναι τόσο σημαντικό;

Πρόκειται για μία δωρεάν υπηρεσία της Google η οποία προσφέρει αναλυτικές πληροφορίες για την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2005. Αν και πρόκειται για μια δωρεάν υπηρεσία, αποτελεί κορυφαίο εργαλείο για μία επιχείρηση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από μία επιχείρηση, όσο και από άτομα που έχουν κάποιο blog ή κάποια ιστοσελίδα. Για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις υπάρχει και το Google Analytics 360, το οποίο παρέχεται επί πληρωμή, ωστόσο και τα δύο είναι εξίσου αξιόπιστα.

Το Google Analytics παρέχει χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν την ανάλυση και την παρακολούθηση της απόδοσης της ιστοσελίδας σας. Κάθε επιχείρηση που θέλει να αναπτυχθεί διαδικτυακά επιβάλλεται να χρησιμοποιήσει το εργαλείο αυτό.

Η χρησιμότητά του είναι ιδιαίτερης σημασίας. Μέσω του Google Analytics, μπορείτε να πάρετε πληροφορίες σχετικά με το ποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας. Εάν σας ενδιαφέρει, μπορείτε να ενημερωθείτε για τα δημογραφικά στοιχεία των επισκεπτών σας (περιοχή διαμονής, μητρική γλώσσα). Ακόμη, έχετε πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν τον browser από τον οποίο το κοινό επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας. Αυτή η πληροφορία σας βοηθά να γνωρίζετε σε ποια προγράμματα περιήγησης θα πρέπει να επικεντρωθείτε.

Παράλληλα, μπορείτε να ενημερώνεστε για το πώς οι επισκέπτες βρήκαν τον ιστοχώρο σας. Δείχνει εάν βρήκαν απευθείας το site σας ή προέρχονται από κάποιο referral link στα social media (π.χ. Facebook, Instagram). Η πληροφορία αυτή είναι υψίστης σημασίας, καθώς έχετε άμεσα μία εικόνα για το ποιες στρατηγικές σας αποδίδουν καλύτερα κι έτσι, μπορείτε να βελτιώνεστε συνεχώς.

Μία ακόμη σημαντική δυνατότητα που παρέχει το Google Analytics, είναι ότι μπορείτε να δείτε τα keywords που χρησιμοποιήθηκαν στις μηχανές αναζήτησης για να φτάσει κάποιος σε εσάς. Συνεπώς, αναλύοντας τα στοιχεία αυτά μπορείτε να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας.

Μπορείτε επίσης, να παρακολουθήσετε διαφημιστικές εκστρατείες και να ενημερωθείτε για την απήχηση που έχουν οι καμπάνιες σας στο κοινό.

Τέλος, με το Google Analytics μπορείτε να παρακολουθείτε αναλυτικά τα στοιχεία πωλήσεων του site σας. Παράλληλα, να προσθέσετε στόχους και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις έτσι, ώστε να γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή ποιες ενέργειές σας έχουν αποδώσει καλύτερα.

 

Πώς μπορεί να ενεργοποιηθεί το Google Analytics;

Αρχικά, απαιτείται εγγραφή από τον χρήστη προκειμένου να μπορέσει να επωφεληθεί από τις δυνατότητες της υπηρεσίας. Για την εγγραφή χρειάζεται ένας λογαριασμός στο google mail.

Πηγαίνοντας στη σελίδα http://www.google.com/analytics/ θα βρείτε τη φόρμα εισόδου/εγγραφής, όπου με την είσοδό σας θα αποκτήσετε πρόσβαση στην κεντρική σελίδα διαχείρισης.

Έπειτα, θα πρέπει να προσθέσετε την ιστοσελίδα που θέλετε να παρακολουθήσετε, συμπληρώνοντας τα στοιχεία της (όνομα και διεύθυνση). Θα σας ζητηθούν επίσης τα προσωπικά σας στοιχεία, η περιοχή και η χώρα σας. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειωθεί ότι το Google Analytics σας επιτρέπει να προσθέσετε παραπάνω από μία σελίδες προς παρακολούθηση.

Το επόμενο βήμα που θα πρέπει να ακολουθήσετε, είναι ότι πρέπει να δηλώσετε πως συμφωνείτε με τους όρους χρήσης της υπηρεσίας. Είστε σχεδόν έτοιμοι!

Τέλος, αυτό που πρέπει να κάνετε μόλις προστεθεί η νέα ιστοσελίδα είναι να ενσωματώσετε τον κώδικα που σας παρέχει το Analytics σε αυτή. (Για την εγκατάσταση του κώδικα απαιτούνται βασικές γνώσεις HTML).

 

Ξεκινήστε σήμερα κιόλας να το χρησιμοποιείτε!

Όλα όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω είναι κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά του εξαιρετικού αυτού εργαλείου. Αν αξιοποιηθεί κατάλληλα το Google Analytics μπορεί να βοηθήσει να “απογειωθεί” το site σας. Επομένως, τόσο για έναν απλό blogger, όσο και για έναν επαγγελματία SEO, το να κατανοήσει πως λειτουργεί το Google Analytics, είναι από τα βασικότερα πράγματα.

Μέσα από τα στατιστικά και τις πληροφορίες που προσφέρει, θα έχετε τη δυνατότητα να καταλάβετε αν η σελίδα σας λειτουργεί σωστά. Επίσης, θα ξέρετε αν το κοινό σας ενδιαφέρεται για το περιεχόμενό της, καθώς και θα ενημερώνεστε για το πώς προέκυψαν οι επισκέπτες της. Τέλος, σας βοηθάει να επικεντρωθείτε στα κοινωνικά δίκτυα που ταιριάζουν στην ιστοσελίδα σας.

Ακολουθήστε τα παραπάνω λοιπόν, και ξεκινήστε σήμερα να χρησιμοποιείτε το πολύτιμο αυτό εργαλείο της Google!

Απάντηση