Αντωνία Δώλη, απόφοιτη Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών, ΠΑΜΑΚ

 

H πανδημία του Covid-19 δεν είναι η πρώτη που έρχεται αντιμέτωπη η ανθρωπότητα. Αναμφισβήτητα, ωστόσο, αλλάζει τον κόσμο με τρόπους που ακόμη δεν γνωρίζουμε. Σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, ο επιχειρηματικός κόσμος συνειδητοποιεί όλο και περισσότερο τη σημασία του όρου “employee engagement”. Τη σημασία, δηλαδή, της «δέσμευσης των εργαζομένων».

Τι σημαίνει όμως “employee engagement”;

Για τον όρο “employee engagement” υπάρχει πληθώρα ορισμών και απόψεων. Συνοψίζοντας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αναφέρεται στο βαθμό αφοσίωσης των εργαζομένων στην εταιρεία και τους στόχους της. Αυτή η «αφοσίωση» σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι ενδιαφέρονται πραγματικά για τη δουλειά τους. Δεν εργάζονται μόνο για έναν μισθό ή για μία προαγωγή, αλλά ενδιαφέρονται για την επίτευξη των στόχων της ίδιας της εταιρείας. Υπάρχει, δηλαδή, και ένα συναισθηματκό «δέσιμο» των εργαζόμενων με την εταιρεία αλλά και της ίδιας της εταιρείας με το προσωπικό της. Άλλωστε, μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα ένας υπάλληλος “δίνει τον καλύτερο του εαυτό”.

 

Πώς όμως θα πετύχουμε αυτή τη πολυπόθητη δέσμευση σε εποχές πανδημίας-τηλεργασίας;

  1. Συνεχής Επικοινωνία

Η πραγματική επικοινωνία μεταξύ της εταιρείας και των εργαζομένων της, ιδιαίτερα σε συνθήκες τηλεργασίας, ίσως είναι πιο σημαντική από ποτέ. H πανδημία έχει κυριαρχήσει στις ζωές μας. Oι εργαζόμενοι βιώνουν καθημερινά άγχος, τόσο για το μέλλον της εργασίας τους, όσο και για την υγεία τους. Είναι πολύ σημαντικό, επομένως, να επικοινωνούν οι εταιρείες με τους εργαζόμενους σε καθημερινή βάση, ενημερώνοντας τους για τις εξελίξεις.

Έτσι μειώνεται η ανασφάλεια που νιώθουν λόγω της κατάστασης και ενισχύεται το αίσθημα της εμπιστοσύνης και της ομάδας. Ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό, είναι φυσικά οι βίντεο-κλήσεις σε τακτική βάση. Σημαντικό, επίσης, κρίνεται οι εταιρείες να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την άποψη των ίδιων των εργαζομένων με τη μορφή feedback.

 

  1. Εργασία σε θετικό κλίμα

Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις της τηλεργασίας είναι τα θολά όρια που δημιουργούνται μεταξύ του εργασιακού χώρου και του σπιτιού. Στο σπίτι του ένας εργαζόμενος δεν βρίσκεται πια ανάμεσα σε συναδέλφους, αλλά ενδέχεται να περιτριγυρίζεται από τα συγγενικά του πρόσωπα. Οι νέες συνθήκες εργασίας έχουν επιτρέψει στους εργαζόμενους να δουλεύουν και παράλληλα να εκπληρώνουν κάποιες προσωπικές τους υποχρεώσεις.

Μία τέτοια είναι, για παράδειγμα, η φροντίδα των παιδιών τους. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να τους είναι ξεκάθαρες οι ώρες που απαιτείται να εργάζονται. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσουν να διατηρήσουν μία ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Επίσης, σημαντικό είναι οι εταιρείες να δείχνουν κατανόηση και ευελιξία όταν αυτό είναι δυνατό. Έτσι δείχνουν ότι κατανοούν  τις νέες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι υπάλληλοι τους. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι οι προσωπικές τους ανάγκες λαμβάνονται υπόψη, η συναισθηματική τους αφοσίωση στον οργανισμό ενισχύεται και αποδίδουν καλύτερα.

 

  1. Ας μη ξεχνάμε: “Εngagement begins with you”

Ο βαθμός «δέσμευσης των εργαζομένων» επηρεάζεται άμεσα από την κουλτούρα που επικρατεί σε μία εταιρεία. Και εδώ είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος της ηγεσίας. Οι αφοσιωμένοι ηγέτες με πάθος για τη δουλειά τους αποτελούν πραγματικά πρότυπα για τους υπόλοιπους υπαλλήλους. Ξέρουν να ακούνε, να αναγνωρίζουν και να ανταμείβουν τους εργαζόμενους τους. Αν δεν δώσει το παράδειγμα η εταιρεία, χτίζοντας μια ανάλογη κουλτούρα, πώς θα περιμένουμε από τους υπαλλήλους να είναι αφοσιωμένοι; Πώς γίνεται να περιμένουμε να ενδιαφερθούν, πραγματικά, για τους στόχους που έχει θέσει η εταιρεία;

Ακόμη, είναι σημαντικό να υπάρχει και μία κουλτούρα αναγνώρισης και ανταμοιβής. Τίποτα δεν μπορεί να παρακινήσει καλύτερα έναν εργαζόμενο από την αναγνώριση των κόπων του και των προσπαθειών του. Είναι δεδομένο πως, όταν αισθάνονται ότι εκπληρώνουν κάποιο σκοπό και εκτιμάται η συνεισφορά τους, θα είναι πιο παραγωγικοί. Επίσης, θα προσφέρουν πάντα περισσότερα στην εταιρεία.

 

Συμπέρασμα

To Virtual περιβάλλον είναι μία νέα μορφή εργασίας που μπήκε στη ζωή μας δυναμικά και σε μεγάλο βαθμό ίσως ήρθε για να μείνει. Εξαιτίας των νέων δεδομένων, είναι απαραίτητο για τους οργανισμούς να επανεκτιμήσουν τον τρόπο διαχείρισης και απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού τους. Με τον τρόπο αυτό, θα ανταποκριθούν αποτελεσματικά στα νέα δεδομένα.

Άλλωστε ο όρος “employee engagement” δεν είναι νέος. Αντιθέτως, όλο και περισσότερα διοικητικά στελέχη αναγνωρίζουν τον καίριο ρόλο που διαδραματίζει στο σύγχρονο επιχειρείν. Ας μη ξεχνάμε ότι το προσωπικό κάθε εταιρείας ήταν και θα είναι η σημαντικότερη επένδυση της.

 

 

 

 

 

Πηγές:

https://www.forbes.com/sites/kevinkruse/2012/06/22/employee-engagement-what-and-why/?sh=142793f87f37

https://hrpro.gr/employee-engagement-stin-epochi-tis-eveliktis-desmefsis/

https://www.randstad.gr/workforce-360/archives/employee-engagement-%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%83%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B9%CE%BA%CF%8C_7538/

https://www.corporatewellnessmagazine.com/article/employee-engagement-strategies-during-covid-19

https://www2.deloitte.com/mt/en/pages/human-capital/articles/mt-employee-engagement-and-covid-19.html

 

Απάντηση